26 Janes Island State Park

Publikováno : 2019-05-15 15:50:15
Kategorie : Amerika

Janes Island State Park nám doporučila P. Leží na poloostrově Delaware. Je u zátoky atlantického oceánu Chesapeake. Park leží naproti ostrůvkům, které nadobro od pevniny dodělil kanál. Na ostrůvky se dá dojet pouze na lodi. Na hraně ostrovů směrem do zátoky je krásná dlouhá písečná pláž. Většina dnů už je velmi teplých, v průměru kolem 25°C. Do parku je to z Washingtonu daleko. Vyrážíme už v pátek, děti vyzvedáváme rovnou ze školy. Bál jsem se, že bude velká zácpa. Nebylo to tak hrozný. Po 4 hodinách jsme na místě. Večer je hodně komárů. S sebou jsem osmažil kuřecí přírodní řízky. A napekl jsem spoustu koláčů. Koláče byly s tvarohem a jahodama. Konečně po 8 měsících jsme objevili v prodejně tvaroh. Prodává se pod názvem farmářský sýr. Je sezona jahod.

Ráno si jdeme půjčit kanoe. Ve visitor centru se dozvídáme, že za dvě hodiny bude zaměstnanec centra učit zájemce, jak se loví kraby. Slíbil dětem, že ho můžou odchytnout až se vrátíme z kánoí.

Český koláč u atlantického oceánu.

Horseshoe crab  je veliký pravěký krab. Na fotce je utonulý krab. Byl větší než hlava dospělého člověka. Následující víkend jsme jednoho objevili po ránu po bouřce na pláži, byl převrácený. Když jsem se ho dotkl, hýbal nohama. Převrátil jsem ho a posunul blíž ke břehu. Sune se jako primitivní obrněné vozidlo, končetiny nejsou vidět. Ve vodě už plaval rychleji. Někdy v květnu v období, kdy se páří, prý ve velkém počtu vystupují na pláž.

Tedle krab je hrozně srandovní. Chodí bokem. Běhá poměrně rychle. Když má pocit, že mu nehrozí nebezpečí, zastaví se. Jakmile se trochu pohnete, utíká k díře v písku, do které se schová. Zastaví se třeba půlkou těla v díře a čeká, zaleze, vyleze, zkouší, jestli už je vzduch čistý.

Na pláž jsme pluli nejkratší cestu uprostřed. Zpátky jsme se proplétali deltou zátoky. Foukal vítr, když jsme se pak octli na otevřené vodní hladině, byla trochu dřina dostat se zpátky do kempu.

Ve visitor centru dětem ukázali jak se krabuje. Dostali provázek s návnadou. Loví se marylandští modří kraby. Na ulovené kraby je míra 5 palců.

Loví se většinou na kuřecí krky. Krab se chytne klepetem za maso, opatrně ho vytáhnete a sklepnete do kýble.

Večer jsme ogrilovali platýze a podusili kraby, které děti ulovily Všichni jsme se dost spálili. V neděli chceme ještě někam na pláž, ale lodě už si půjčovat nechceme. Není to úplně levné, jedna kánoi stojí 10 dolarů na hodinu.

Jedeme asi 50 minut do Chincoteague National Wildlife Refuge. Leží ve státě Virginie a navazuje na park Assateague Island National Seashore, který byl prvním cílem našich víkendových výprav. Zas je krásné slunné počasí, jenomže kus před Chincoteague je mlha, chladno, fouká vítr.

Dozvídáme se, že mlha je tu celý den. I tak je tu pár lidi, který sedí na lehátkách a pozorují oceán, vypadají spokojeně. Dneska se nespálíme.

Mlha a mraky ustoupily a nakonec ještě byla modrá obloha.

Následující víkend jsme chtěli původně jet do Cape Henlopen State Park, ale tady se nám to líbí, takže příští týden zase tady.

Doma jsem  nalíčil past na myš. Krmím jí už 4 dny. Jídlo v pasti vždycky sežere a past sklapne až, když tam strčím prsty. Myš vídám na večer, když ještě chvíli sám posedím, než jdu spát. Nenápadně se přišourá do kuchyně. Vlastně už spolu máme takový vztah. Tentokrát jsem po příjezdu z výletu návnadu přivázal nití na mechanismus pasti, nachystal jsem pro ní kus slaniny. Zhasnul jsem a šel jsem nahoru. Slyším cvaknutí, jdu se podívat, ani nehlesla, bylo to rychlý. Lenka už šla spát. "Dostal jsem jí," volám do tmy.